perjantai 7. helmikuuta 2014

RV 15+4 ja huolta..

Huh. Ei kaikki nyt sujukaan ihan niin hyvin kun haaveilin. Jouduin lähtemään eilen sairaalaan näytille sillä tilanne raskauden kanssa alkoi huolettaa. Ruskeaa vuotoa, kipua.
Ultrasivat ja vauva voi hyvin, kasvaa hyvin ja oikein vikkelä pikkuinen jo.

Mutta. Kohdunsuuta, kaulaa ym ultrattiin siis myös koska kohdunsuu aristi aivan piruna sisätutkimuksessa. Ja ulkosuu on jo auennut vaikka viikkoja näin vähän. Kohdunkaulaa reilut 3cm ja sisäsuu kiinni. Kestää hyvin painelun.

Ulkosuun aukeaminen uudelleen synnyttäjillä on yleensä normaalia, ja mm. mun äidilläni oli puolet raskaudesta ulkosuu auki kun mua odotti, ja mä olen esikoinen. Mun tilanteessakin tämä voi olla normaalia.. Mutta silti nyt tukilankojen laittamista mietitään. Mä kun olen periaatteessa ensisynnyttäjä koska täysiaikaista vauvaa en ole koskaan synnyttänyt. Ja keskenmeno rv 18 on kuitenkin ihan ihan eri asia. Siksi siitä nyt huolehditaan.

Eilen oli epäilys myös kohtutulehduksesta, arvo oli 13 eilen ja tänään myös 13, eli siitä ei sittenkään huolta. Nyt odottelen ensi keskiviikkoa jolloin on kontrolliultra ja tukilankojen laittamista pohditaan samalla. Toivon että tämä ei oikeasti tarkoita mitään hälyttävää. Minä en voi menettää tätäkin pientä.

Pitäkää meille peukkuja. Täällä koetan nyt relata kun lääkäri mua puhelimessa äsken rauhoitteli. Ei välttämättä ole mitään hätää. Toivotaan näin.

Pienet liikkeet tuntuu edelleen ja useammin kokoajan. Voi hitsit miten onnelliseksi niiden tunteminen tekee. Äidin pieni jumppaaja. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti