perjantai 14. helmikuuta 2014

Rv 16+4 ja kaikki hyvin ultrassa

Pikakirjoitus nyt!

Saimme hyviä uutisia kontrolli ultrassa. Tilanne on normaali eikä mitenkään uhkaava vauvalle. Lankojen laittamista ei edes tarvitse miettiä. Kaikki paikat kiinteitä, ei pehmenneet eivätkä anna periksi painellessa. Ulkosuu on joku millin tai kaksi auki, mutta ei edes sormelle. Tiukka napukka kuulemma. Edellinen lääkäri oli tehnyt monta mittaus virhettä ja muutenkin virheitä. Kohdunkaulaakin 4,5cm. Kaikki oikein hyvin!

Vauva oli vilkkaalla tuulella ja voi hitsit että olikin taas kasvanut. Äidin rakas. <3

Neuvola käyntikin oli tällä viikolla. Sieltä ei tullutkaan niin hyviä uutisia. :(
Mulla todettiin raskausdiabetes. Yksi arvo oli koholla. Paastoarvon pitäisi olla 5,3 ja mulla se oli 5,6. Eli nyt aletaan hoitaa ruokavaliolla diabetestä ensin. Saan sokerimittaus välineet kotiin 1,5vkon päästä ja nyt sitä ennen opettelen syömään tän ruokavalion mukaan.

Oon todella ilonen siitä että tuo löytyi ja voin itse vaikuttaa asiaan. Ruokavaliokin tuntuu ok:lta! Samoja siinä syödään kun mä syön muutenkin, herkkujen poisjättö ei tunnu miltään koska senkin olin pääosin jo tehnyt ennen raskauttakin.

Mun paino putosi ennen raskautta 5kg ja nyt raskauden aikana se on laskenut 7kg. Eli yhteispudotus lokakuusta tähän päivään on -12kg. Mun kohdalla tää ei ole huolestuttavaa sillä liikapainoa on. Kuitenkaan se ei saa kauheasti alkaa tippua joten painoa on seurattava tän uuden tiukan ruokavalionkin takia.

Fiilis on kaikenkaikkiaan ihan hyvä. Ruokavalio vaatii opettelua ja keskittymistä mutta pääasia on se että vauva voi hyvin ja pysyy yhä mukana. Vointi on muutenkin ihan ok, pientä pahoinvointia vielä ja väsymys on edelleen karmaisevaa + liitoskipuja ja selkäkipuja MUTTA ne kuuluu tähän. <3

Tämä tuleva äiti kiittää ja kuittaa. Ja ihanaa ystävänpäivää kaikille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti